Dopravní experti dnes ministrovi dopravy v Milovicích představili připravenou studii propojení železnice mezi Mladou Boleslaví a Prahou, která by vedla přes Milovice. Právě mezi Milovicemi a Čachovicemi na Mladoboleslavsku chybí asi osmikilometrový úsek železnice, který by bylo potřeba postavit. Trať by také vedla přes nevyužívané letiště v Milovicích, kde by měla vzniknout průmyslová zóna. "Jediný způsob, jak to zvládnout, je postupovat po kouscích. Je iluzorní vyřešit všechno najednou," řekl ministr. Také podle krajského zastupitele a předsedy Výboru pro regionální rozvoj kraje Karla Horčičky je projekt potřebný a Středočeský kraj ho podporuje.
"Novostavba těch osmi kilometrů může trvat zhruba dva až tři roky, ale delší bývá ta příprava, výkupy pozemků, přípravná dokumentace, projekt, projednání a tak dále," řekl Vachlt. "Kdyby dnes někdo rozhodl, tak z hlediska naplnění dalšího operačního programu by ta realizace nezačala do roku 2020, ale až poté," dodal. Propojení trati by kromě dotčených měst prospělo také mladoboleslavské automobilce Škoda Auto, která vyžaduje zvýšení kapacity pro nákladní dopravu.
V Milovicích už v roce 2009 elektrizovali trať do Lysé nad Labem za 250 milionů korun. Město je nejmladší v České republice, za posledních dvacet let se počet obyvatel středočeských Milovic téměř zdesetinásobil. Náhlý nárůst počtu obyvatelstva si Milovičtí vysvětlují dostupnými a levnými byty, které vznikly po odchodu sovětských vojsk v roce 1991 a po zrušení milovického vojenského prostoru.
zdroj: ČTK