E-shopy stále častěji nabízejí zboží přes slevové vyhledávače

Internetové obchody stále častěji prodávají zlevněné zboží prostřednictvím slevových vyhledavačů, které jsou primárně zaměřené na nabídku slevových serverů. Na Skrz.cz tvoří zboží z e-shopů již pětinu nabídek. Internetové obchody se slevou nejvíc nabízejí vybavení domácnosti a drobnou elektroniku.

Nabízený sortiment se mění například v závislosti na ročním období, v létě jsou v nabídce hojně zastoupeny parfémy či turistické potřeby. "Spolu s nabídkou slevových serverů jsme začali sledovat nejen akční zboží z e-shopů, ale také akční nabídky kamenných obchodů. Hlavním důvodem těchto změn je především stále větší poptávka po zlevněných produktech," uvedl ředitel Skrz.cz Petr Kováčik.
 
"Pro nás je to zdroj návštěvnosti, protože tam chodí návštěvníci, kteří principiálně vyhledávají slevy. Je to šance je oslovit," uvedl marketingový ředitel obchodu Prodeti.cz Jan Davídek.
 
"Internetové obchody vede k uvedení nabídky na slevových agregátorech především silná konkurence," dodal ředitel marketingu e-shopu s vybavením pro dům a zahradu 4Home.cz. Obchod nabízí přes slevové vyhledavače hlavně bytový textil.
 
Slevové vyhledavače využívá pro prodej zlevněného zboží i Mall.cz. "Je to pro nás doplňkový způsob propagace, který je zajímavý z důvodu návštěvnosti vyhledavačů a také zacílení - o akcích se sem chodí informovat zákazníci, kteří jsou na internetu zvyklí a připravení nakupovat," potvrdila mluvčí e-shopu Michala Gregorová.
 
Podle ředitele Asociace pro elektronickou komerci (APEK) Jana Vetyšky jsou slevové vyhledávače dobrý nástroj pro výprodeje nebo pro zvýšení prodeje určitého výrobku. "Obecně jsem ale v otázce přínosu v propagaci a budování značky konkrétního e-shopu pomocí slevových vyhledávačů skeptický a tento způsob prodeje považuji za efektivní opravdu pouze v případě prodeje (doprodeje) jednoho konkrétního produktu," uvedl Vetyška.
 
Naopak ředitel Skrz.cz Petr Kováčik očekává, že se tento trend bude rozšiřovat. "Do budoucna očekáváme, že se e-shopy budou čím dál tím více rozhlížet, jak se vyhnout zaběhnutým cestám a budou hledat své zákazníky i jinde. Bude pro ně naprosto přirozené komunikovat akční nabídky nebo slevy přímo skrze vyhledávače slev," dodal Kováčik.
 
Autor: ČTK